Tytuł laureata jest niezwykle cenionym wyróżnieniem na rynku. Potwierdzają to dotychczasowe historie nagrodzonych w konkursie. Udział w PNSA to ogromne wsparcie dalszego rozwoju kariery. Każdy przystępujący do tego konkursu zadaje sobie to tytułowe pytanie. Jeżeli zostałaś bądź zostałeś zgłoszony do udziału w PNSA, należą Ci się szczególne gratulacje! Oznacza to, że firma w Ciebie wierzy,…
Poznaj kategorie konkursowe
W konkursie Polish National Sales Awards może wziąć udział każdy przedstawiciel sektora sprzedaży i obsługi klienta. Regulamin konkursu zawiera kategorie dedykowane osobom zajmującym różne stanowiska w strukturze firmy. Dodatkowo, specjalnie dla firm z sektora ubezpieczeniowego i bankowego, ze względu na specyfikę branży, przewidziane są specjalne kategorie. Oczywiście nie zamyka to możliwości udziału tych firm w…
Dlaczego metodologia PNSA jest wyjątkowa?
Największą wartością konkursu Polish National Sales Awards jest jego metodologia. Została ona wypracowana przez polskich ekspertów we współpracy z menedżerami z Wielkiej Brytanii i firmą konsultingową PricewaterhouseCoopers (PwC). Metodologia PNSA gwarantuje bezstronność i obiektywność oceny, a w rezultacie kandydaci uzyskują niezależną ocenę swoich kompetencji sprzedażowych i obsługi Klienta. Metodologia jest szczegółowo opisana w regulaminie konkursu…
Psychologia sukcesu w sprzedaży
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak wielki wpływ na wyniki sprzedażowe ma zrozumienie procesów psychologicznych zachodzących w umyśle klienta oraz samego sprzedawcy. Sukces zależy w dużej mierze od podejścia do pracy, a ten element da się przecież nauczyć. Jak działa psychologia sukcesu w sprzedaży? Jak wdrożyć ją w życie i gdzie można się jej…
Jak zrozumieć potrzeby klientów?
Jeśli nie zrozumiemy rzeczywistych oczekiwań klientów, nie przygotujemy oferty, która faktycznie odpowiada na ich wyzwania. A bez tego nie ma sprzedaży, nie mówiąc już o nawiązaniu długoterminowej relacji. Jak zrozumieć potrzeby klientów? Na co należy szczególnie uważać? Jakie są najczęstsze potrzeby klientów? Klienci na ogół kierują się kilkoma podstawowymi potrzebami, które mają wpływ na ich…
Jak wyglądają szkolenia dla sprzedawców?
Dobry sprzedawca wie, jak sprzedać każdy produkt, ale nawet on potrzebuje rozwijać się zawodowo. A jedynym skutecznym sposobem, który to rzeczywiście umożliwia, są szkolenia dla sprzedawców. Jak wyglądają, z czego się składają i jak przygotować się na szkolenie ze sprzedaży? Jakie są najważniejsze umiejętności w sprzedaży? W sprzedaży niezbędne są umiejętności interpersonalne. Bez nich właściwie…
Najczęstsze błędy w budowaniu relacji z klientami
Wiele firm popełnia błędy, które nie tylko zniechęcają klientów, ale również negatywnie wpływają na reputację marki i jej wyniki finansowe. Niektóre pomyłki wydają się być oczywiste, zaś inne są trudne do zidentyfikowana, a wręcz mieszczące się w obrębie standardowych działań biznesowych. Mimo to warto je wyeliminować, a przynajmniej zniwelować ich wpływ. Oto najczęstsze błędy w…
Trening empatii dla pracowników obsługi klienta
Empatia jest jedną z najważniejszych umiejętności w obsłudze klienta, ponieważ pozwala zrozumieć potrzeby, oczekiwania i emocje klientów. Pracownicy, którzy potrafią wczuć się w sytuację klienta, skutecznie budują ich zaufanie, a więc lojalność wobec marki. Niestety nie każdy ma do tego talent. Czy empatii można się nauczyć? Jeśli tak, to jak ją skutecznie trenować? Jaką rolę…
Jak budować trwałe relacje z klientami?
Budowanie trwałych relacji z klientami to jedno z najważniejszych wyzwań stojących przed współczesnymi przedsiębiorstwami. Nie jest to łatwe, bo większość konsumentów jest coraz bardziej otwarta na nowe produkty, a więc skłonna do skorzystania z rozwiązań konkurencji. To właśnie dlatego warto budować trwałe relacje z klientami, bo bez nich nie da się zapewnić ich lojalności. Tylko…
Czym jest aktywne słuchanie i jak je stosować w sprzedaży?
Dla sprzedawców, którzy pragną budować długoterminowe relacje z klientami i osiągać jak najlepsze wyniki, umiejętność aktywnego słuchania jest właściwie niezbędna. Czym jest aktywne słuchanie, jak stosować je w sprzedaży i co warto o nim wiedzieć? Czym jest aktywne słuchanie? Aktywne słuchanie to umiejętność, która polega na pełnym skupieniu na rozmówcy, zrozumieniu jego wypowiedzi i wykazywaniu…
Jak przekształcić wyzwania w szanse w sprzedaży?
To, co na pierwszy rzut oka wygląda na problem, często kryje w sobie szansę na rozwój. Dotyczy to także sprzedaży, gdzie właściwe podejście do trudności pozwala przekształcić je w wartościowe lekcje przyczyniające się do sukcesu zawodowego. Jak skutecznie wykorzystać wyzwania w sprzedaży? Zrozumienie wyzwań w sprzedaży jako pierwszy krok do sukcesu Zanim będziemy w stanie…
Jak wykorzystać aktywne słuchanie w kontakcie z klientem?
W kontaktach z klientami sukces zależy nie tylko od tego, co handlowiec mówi, ale przede wszystkim od tego, jak dobrze potrafi słuchać. Aktywne słuchanie umożliwia zrozumienie potrzeb klienta – a bez tego nie da się skonstruować oferty wpisujące się w jego oczekiwania. Jak zatem skutecznie wykorzystać aktywne słuchanie, aby wzmocnić swoje działania sprzedażowe? Czym jest…
Jak zmienić „nie” w „tak” w sprzedaży?
W sprzedaży odmowa ze strony klienta jest codziennością, której każdy sprzedawca prędzej czy później musi stawić czoła. Słowo „nie” nie zawsze oznacza koniec rozmowy handlowej, ponieważ właściwie prowadzona konwersacja może zmienić początkową odmowę w zgodę. Jak więc przekształcić „nie” w „tak” i skutecznie zamknąć sprzedaż? Jak zrozumieć przyczynę odmowy klienta? Zanim przystąpimy do zmiany nastawienia…