Finał XV edycji

W środę 31 stycznia podczas Gali finałowej XV edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono najlepszych specjalistów branży sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 20 standardowych kategoriach. Po raz kolejny przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście do sprzedaży i dobre praktyki w biznesie.

Polish National Sales Awards to unikalne w skali kraju przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie najwyższych standardów etycznych w sprzedaży i obsłudze klienta. Dzięki wyjątkowej metodologii oraz wieloletniemu doświadczeniu ekspertów PNSA, organizacja od lat jest wyznacznikiem dobrych praktyk w branży. Komisja Sędziowska konkursu, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy w danym roku wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania.

W tym roku Komisja wyłoniła laureatów i wyróżnionych w 20 standardowych kategoriach. Sędziowie konkursu zwracają uwagę na wysoki poziom zgłoszeń kandydatów. Wyłonieni w konkursie specjaliści należą do czołówki polskiego sektora sprzedaży i obsługi klienta, reprezentują firmy takie jak Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska S.A., Polski Holding Hotelowy, OTOMOTO PAY, Netia S.A., Kompania Piwowarska S.A., Orange Polska, PGNiG Obrót Detaliczny Grupa ORLEN, Totalizator Sportowy, czy OEX Cursor S.A.

Supersprzedawca – kategoria specjalna

Po raz kolejny przyznano również tytuł Supersprzedawcy – w tej edycji otrzymał go Łukasz Jalinnik z Banku Millennium.  – Biorąc udział w tym konkursie, w pierwszych etapach konkursu współpracownicy pytali mnie, o co z tym wszystkim chodzi. Mówiłem: „słuchajcie, sprawdźcie się”. Kiedyś słyszałem porównanie, że wystąpienie w PNSA i napisanie tej pracy to jest taka mała praca licencjacka. Powiem, że to jest dużo trudniejsze, bo to jest napisanie takiej małej autobiografii. Pracę licencjacką piszemy o czymś, a autobiografia jest o nas, a o nas jest ciężej mówić, i wyciągać naprawdę sensowne wnioski. Jest to przede wszystkim sprawdzenie siebie, swoich własnych umiejętności, a później takie ogromne docenienie, które jest pamiątką na lata mówił Łukasz Jalinnik z Banku Millennium, laureat w kategorii specjalnej Supersprzedawca.Laureat tytułu otrzymał nagrodę główną w postaci studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą” o wartości 18 900 zł, ufundowaną przez Akademię Leona Koźmińskiego oraz Kirov&Partners.

Wyróżnienie w specjalnej kategorii otrzymał Tomasz Staszczuk z OEX Cursor S.A. –  Dla mnie to jest zwieńczenie tego, co robię cały czas w organizacji. Czym się zajmuje, do czego dążyłem i to co chciałem osiągnąć –  czyli zbudować takie narzędzie, które będzie innowacyjne na rynku. Praca nad tą technologią, którą wprowadziliśmy trwała 2 lata, natomiast uruchomienie to już zdecydowanie krótszy okres. No i jesteśmy dumni z tego, że udało nam się to zrealizować – powiedział Tomasz Staszczuk z OEX Cursor S.A.

Nagroda specjalna dla dziekana Wydziału Zarządzania UW

Podczas gali wręczono również Nagrodę Specjalną Prezes PNSA – w tym roku został nią uhonorowany prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za długoletni wkład w rozwój Polish National Sales Awards. Laudację przed wręczeniem nagrody wygłosiła członek zarządu województwa mazowieckiego – Janina Ewa Orzełowska.

– Nie wyobrażam sobie, że w przypadku nauk o zarządzaniu nie współpracować z biznesem. To są naczynia połączone. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko biznesu, ale też z drugiej strony biznes nie może sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko z uczelnią – powiedział prof. Dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dziekan Wydziału Zarządzania UW.

Skąd pomysł na Polish National Sales Awards?

–  Koncept Polish National Sales Awards, powstał 17-18 lat temu kiedy współpracowałam z National Sales Awards w Wielkiej Brytanii. Byłam jedyną osobą spoza Wielkiej Brytanii oceniającą najlepszych sprzedawców właśnie na rynku brytyjskim. Ponieważ współpracowałam wtedy także z Chartered Institute of Marketing oraz z prof. Chahidem Fouralim, który jest również członkiem zarządu PNSA – powiedziała Elżbieta Pełka, Prezes PNSA, dodając – Gdy jeździłam na posiedzenia komisji sędziowskiej do Anglii, usiedliśmy w Hyde Parku, w kawiarni i na serwetce rozrysowaliśmy koncept Polish National Sales Awards. Przy pierwszej edycji nie miałam żadnych ograniczeń i nie wiedziałam, co mnie czeka. Pierwsza gala finałowa odbyła się w Hiltonie.  Żeby rozbudzić zainteresowanie, musiałam sama usiąść do telefonu i sprzedawać koncept. Rozmawiałam z prezesami, jeździłam na spotkania. Niektóre firmy, które uczestniczą w PNSA, startują i wysyłają kandydatów od pierwszej edycji – to jest nasze największe osiągnięcie.

–  Konkurs jest oczywiście znany, firmy starają się o udział, a ten udział jest dość trudny, ponieważ sama metodyka to jest tak naprawdę audyt sprzedawcy, osiągnięć danej osoby. Natomiast z uwagi na to, w jaki sposób do tego podchodzimy, dla firm jest to także traktowane jako wielka szansa do budowy swoich zespołów i motywowania ludzi. Swoich najlepszych ludzi, dlatego że proszę pamiętać, że już samo skierowanie kandydatów do edycji PNSA jest wielkim wyróżnieniem. Jeżeli firma zatrudnia kilka tysięcy, kilkanaście tysięcy sprzedawców i kieruje tych wybranych, to oni są uznawani za krem de la krem w swojej organizacji – tłumaczy Elżbieta Pełka.

Tegoroczna gala finałowa odbyła się w warszawskim Renaissance Warsaw Airport Hotel. W wydarzeniu uczestniczyło ponad dwieście osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów. Podczas gali goście mieli okazję wysłuchać inspirujących przemówień. W roli prelegentów wystąpili– Prezes PNSA – Elżbieta Pełka, Krystian Kamyk – partner zarządzający w Kearney, oraz Jacek Męcina – reprezentujący Uniwersytet Warszawski i Konfederację Lewiatan. Galę współprowadzili Maciej Orłoś i Elżbieta Pełka. Finałową Galę PNSA, wraz z przemówieniami prelegentów, można obejrzeć pod linkiem:

Wyniki XV edycji Polish National Sales Awards:

  1. INNOWATOR TECHNOLOGICZNY W CUSTOMER EXPERIENCE / SALES
    • Wyróżnienie: Iwona Tymochowicz, Netia S.A.
  2. SPRZEDAWCA W PUNKCIE SPRZEDAŻY
    • Laureat: Adam Zakrzewski, Bank Millennium
    • Wyróżnienie: Weronika Peszyńska, OEX Cursor S.A.
    • Wyróżnienie: Przemysław Jedliński, Orange Polska
  3. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
    • Laureat: Adam Brzeziński, Totalizator Sportowy
  4. KEY ACCOUNT MANAGER
    • Laureat: Tomasz Romanowski, Kompania Piwowarska
  5. MENEDŻER ZESPOŁU SPRZEDAŻY W BANKU
    • Laureatka: Joanna Wielgosz, Bank Millennium
    • Wyróżnienie: Joanna Kolmas, BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • Wyróżnienie: Dawid Węgorowski, Bank Millennium
  6. DYREKTOR SPRZEDAŻY W BANKU
    • Wyróżnienie: Eliza Stecko, BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • Wyróżnienie: Bartosz Kloc, Bank Millennium
  7. DORADCA KLIENTA W BANKU
    • Laureat: Łukasz Jalinnik, Bank Millenium
    • Wyróżnienie: Maria Kwiatkowska, Bank Millenium
    • Wyróżnienie: Justyna Tekielak, Bank Millenium
  8. MENEDŻER SPRZEDAŻY B2B
    • Wyróżnienie: Piotr Manczur, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
  9. SOCIAL MEDIA W CUSTOMER EXPERIENCE/SALES
    • Laureatka: Joanna Mędrek, Orange Polska
  10. ZESPÓŁ SPRZEDAŻY
    • Laureat: Rafał Baumgart, Bank Millennium
    • Wyróżnienie: Renata Derlukiewicz, Bank Millennium
    • Wyróżnienie: Karolina Turczyńska, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  11. TRENER SPRZEDAŻY
    • Wyróżnienie: Anna Sołtysiak-Głuszyńska, Kompania Piwowarska
  12. CUSTOMER EXPERIENCE SALES SUPPORT / DATA AND ANALYSIS SUPPORT
    • Laureat: Szymon Czerwiński, Kompania Piwowarska
  13. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY B2B
    • Laureatka: Agnieszka Kubicka, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
  14. MENEDŻER DS. OBSŁUGI KLIENTA
    • Laureat: Daniel Stańczuk, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
    • Wyróżnienie: Dorota Wieciech, Orange Polska
  15. TELESPRZEDAŻ
    • Laureatka: Katarzyna Kozikowska, Orange Polska
    • Wyróżnienie: Natalia Marciszyn, Orange Polska
  16. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGER
    • Wyróżnienie: Agnieszka Kozieł, Netia S.A.
  17. DYREKTOR SPRZEDAŻY
    • Laureatka: Barbara Gawrońska, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
    • Wyróżnienie: Kamil Jakóbiak, OTOMOTO PAY
    • Wyróżnienie: Renata Pawłowska-Maciak, Polski Holding Hotelowy
  18. MENEDŻER SPRZEDAŻY
    • Laureat: Paweł Plewnia, Orange Polska
    • Wyróżnienie: Michał Lech, Totalizator Sportowy
    • Wyróżnienie: Marcin Nowicki, Netia S.A.
  19. ZESPÓŁ OBSŁUGI KLIENTA
    • Laureat: Paweł Cybulski, Orange Polska
    • Wyróżnienie: Katarzyna Durbajło-Andracka, BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • Wyróżnienie: Liliana Stokłosa, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
  20. INNOWACJE W DZIALE SPRZEDAŻY
    • Laureat: Tomasz Staszczuk, OEX Cursor S.A.
    • Wyróżnienie: Marcin Baborski, BNP Paribas Bank Polska S.A.
    • Wyróżnienie: Kaja Jarmuszewska, Kompania Piwowarska
  21. Kategoria specjalna – SUPERSPRZEDAWCA
    • Laureat: Łukasz Jalinnik, Bank Millennium
    • Wyróżnienie: Tomasz Staszczuk, OEX Cursor S.A.